środa, 19 września 2012

Działania marketingowe.

    Dotarcie z ofertą do klienta  , nie wymaga w dzisiejszych czasach zbyt wielu umiejętności. Sukces możemy osiągnąć na skróty:  należy jedynie posiadać jeden z dwóch atutów - pieniądze lub znanych, wpływowych przyjaciół, dzięki którym otworzą się przed nami drzwi wielu instytucji. Jak to funkcjonuje?
Przykładem niech będzie chociażby firma Amber Gold . Więcej nie muszę chyba niczego tłumaczyć.
Pozostałe firmy muszą włożyć sporo wysiłku by zaistnieć na rynku, a i to nie daje gwarancji, że w pewnym momencie nie dojdzie do bankructwa, a w najlepszym wypadku - znacznego ograniczenia wpływów firmy z powodu działań zachodniej konkurencji, dysponującej sporym budżetem na cele marketingowe. Konkurowanie z takim przeciwnikiem staje się nie lada wyczynem. Spójrzmy chociażby na rodzime sklepy znikające jeden po drugim z naszych osiedli. Rozejrzyjmy się dookoła siebie -  większość zakładów pracy zostało zamkniętych. Upadają firmy budowlane, bankrutują biura podróży, wpadające w coraz większą spiralę zadłużenia związaną z próbami sprostania wymaganiom narzuconym przez konkurencyjne firmy zachodnie. Ledwie rozwijająca się gospodarka takiego kraju jak Polska - zniszczona wojną , tłamszona przez aparat komunistyczny, nie jest w stanie wytrzymać konkurencji firm wywodzących się z krajów dojrzałych gospodarczo, które nigdy nie zaznały wojny lub - ze względu na własny potencjał wyprzedzają nas o 20 lat w rozwoju.

   W środowisku w którym się obracam znam wielu lekarzy. Rozmowy z nimi to bardzo pouczające lekcje ze względu na poruszaną tematykę. Na przykładzie  środowiska lekarzy można łatwo prześledzić proces kształtowania naszego rynku przez  zagraniczne koncerny..., poznać mechanizm docierania  do grup zawodowych, by kształtować ich poglądy i ukierunkowywać na działanie korzystne dla danej firmy.
   Lekarze w większości przynależą do  związków zawodowych. Federacją związków pracodawców ochrony zdrowia jest "Porozumienie Zielonogórskie. To o nim często słychać w mediach, jak walczy o prawa lekarzy, jak broni się przed zmianami w służbie zdrowia. Patrząc z boku wydawałoby się, że ma wszelkie kompetencje , by uważać się za wyrocznię odnośnie tego co dobre dla lekarzy i pacjentów... Tymczasem federacja  "Porozumienie Zielonogórskie" to łakomy kąsek dla firm farmaceutycznych. Na spotkaniach organizowanych  dla lekarzy, pojawiają się przedstawiciel koncernów farmaceutycznych, którzy w ramach  "szkolenia" - dość przekonywującymi argumentami - robią tzw. pranie mózgu . Lekarze są przekonani, że podawane informacje to wynik długoletnich, potwierdzonych naukowo badań i bez oporów przyjmują za pewnik, że dana szczepionka lub  lek to jedyne panaceum na opisywaną przez farmaceutów jednostkę chorobową.
   Jedno z ostatnich takich spotkań zorganizowanych przez " Porozumienie Zielonogórskie" odbyło się w Broku. Nie zabrakło na nim również  firmy farmaceutycznej / nie podam nazwy by nie robić nikomu reklamy/ W ramach szkolenia przedstawiciele koncernu przygotowali wspaniały bankiet, na którym królowały pachnące wyroby wędliniarskie , doskonałe napoje i ciasta... Lekarze otrzymywali gadżety reklamowe typu - podkładki na biurka, notesy, zegary ... a wszystko po to, by nikt z nich nie zapomniał o  produkcie jakim jest .... szczepionka przeciw grypie.
Zapytałam moich znajomych, czy wiedza, ze jest wielu lekarzy, którzy twierdzą, że znaczenie szczepionek w profilaktyce zdrowia jest mocno przesadzone?
Zakrzyczano mnie informacjami o nieuczciwej konkurencji i tym, ze społeczeństwo jest niedouczone.
Gdy zadałam pytanie - czy wiedzą, że są kraje , w których szczepienia są nieobowiązkowe? Otworzyli ze zdziwienia oczy. Niemożliwe, wyrwało się kuzynce z ust.
Wiem , na spotkaniach organizowanych przez wielkie koncerny farmaceutyczne, nikt nie powie, ze w Szwecji i Danii jest dobrowolność szczepień, a ilość chorych zapadających na choroby zakaźne  jest taka sama , a nawet mniejsza niż w tych krajach gdzie szczepienia są obowiązkowe. Na moją wzmiankę o prof.dr  Marii Majewskiej , osobie walczącej o ujawnienie faktów związanych z konsekwencjami podawania niektórych szczepionek, w ogóle nie zareagowali. Taka osoba i jej prace naukowe są  im... nieznane.

Jak zmienić mentalność ludzi, by zrozumieli, że podążamy w kierunku wyznaczonym przez bezwzględne grupy biznesu, prowadzące ludzi na mieliznę?
Czy jest możliwe dotarcie do ludzi z informacją, że jesteśmy oszukiwani i wykorzystywani kosztem naszego zdrowia i szczęścia?

Nie reagując na problemy wynikające z zaniku wszelkich reguł obowiązujących w cywilizowanym świecie - doprowadzamy do pogłębienia kryzysu zarówno gospodarczego , jak i moralnego.

REKOMENDACJAwww.promocjazdrowia.szczecin.pl

Źródło:
http://www.odyssei.com/pl/health/szwecja.php
List w oryginalnym formacie PDF: http://dziecisawazne.pl/wp-content/uploads/2010/01/Szczepienia.-List-prof.-Majewskiej..pdf

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz